Supereffektiva träningsmetoder

Det räcker att ta en promenad om dagen för att hålla hälsan i någorlunda gott skick. Tidningar och dietister hyllar promenader till skyarna och berättar hur lätt det är att hålla god hälsa. Men om du vill uppnå något med din träning? Vill du gå ned i vikt, få bättre kondition och starkare muskler? Då är promenader inte det bästa, det tar för lång tid och svårt att utmana dig själv. Testa några av dessa träningsmetoder istället, de är supereffektiva och ger snabba resultat!

Boxning

Kräver minimalt med utrustning. Du behöver endast köpa hem ett par schyssta boxningshandskar och möjligen en säck att hänga i garaget eller hemmagymmet. Det finns läckra handskar på nätet i olika färger och tryck, står ut från mängden som skippa de tråkiga helsvarta varianterna.

I början ska du gärna ta boxningslektioner via ett gym för att lära dig rätt tekniker. Sedan kan du sköta träningen hemifrån. Boxning sägs vara en av de mest kalorislukande träningarna, i ringen kan du förbränna cirka 800 kalorier per timme!

Simning

För den som är överviktig eller har problem med lederna är simning skonsamt och utmanande. Simning är faktiskt bra för alla, du kan nämligen arbeta hårdare och längre i vattnet än på land. Viktlösheten i vattnet förhindrar belastningsskador samtidigt som motståndet av vattnets rörelser utmanar den som vill simma snabbt och långt.

Klättring

Hitta en klätterhall och testa bergsklättring! Du sitter säkert i linorna och tränar under säkra former. Nybörjare borde inte börja med riktiga berg där det är svårt att avbryta om du tagit vatten över huvudet. Klättring bränner 900 kalorier i timmen och vi lovar att tiden bara rinner iväg. Det behövs starka ben- och armmuskler för att orka nå toppen, du kommer snabbt att få mer definierade muskler och bli stark!