Ta hand om dig efter träningen

Efter du tränat så är det viktigt att du tar hand om dig på bästa sätt. Vi kanske har våra rutiner då vi tränat och det gäller att vi hittar vårt sätt med återhämtning, vila och kost. Det gäller alltså att inte bara fokusera på träningen utan även det som sker efter är viktigt för dig och din kropp.

När du tränat klart så är det viktigt att du bara sätter dig en stund och eftersvettas. Kliv inte direkt in i duschen för att snabbt komma iväg till nästa sak. Väl i duschen så stressa inte. Framförallt se till att köpa någon passande duschkräm som passar dig och din hudtyp. Du kan hitta bra produkter på nätet. Det är viktigt att du Om det är kort om tid så får du planera om och åka till gymmet en halvtimme tidigare så du hinner koppla ner och låta kroppen i lugn och ro återhämta sig.

Direkt efter träning så är det också viktigt att du ger din kropp någon form av näring. Det finns massor med olika färdiga produkter för detta att köpa men det fungerar lika bra med 2 dl keso tillsammans med en banan och lite juice. Du kan förbereda en smoothies hemma med dadlar och blåbär som ger dig bra med energi, lite mjölk, lättkvarg, blåbär, dadlar och ett skalat äpple som mixas samman blir en bra återhämtningsdryck.

Lycka till med både din träning och din återhämtning.

Comments are closed.